Skip to content

Sygic Mobile Maps dla Maemo – pierwsze wrażenia

22 marca 2010

Jak wiecie przed weekendem udało mi się zdobyć i zainstalować Sygic Mobile Maps dla Maemo. Opis i wrażenia z instalacji znajdziecie w poprzednim wpisie: https://maemopl.wordpress.com/2010/03/19/sygic-mobile-maps-4-maemo-instalacja/. W związku z czym udało mi się trochę pobawić ta nawigacją o to kilka moich wrażeń.

Teraz włączcie sobie jakąś przyjemną muzykę gdyż film wyżej nie ma ścieżki dźwiękowej (z przyczyn technicznych) – nagrane na kolanie. Celem tego nagrania było sprawdzenie jak SMM4M radzi sobie z wyznaczeniem nowej trasy na wypadek przeoczenia jakiegoś zjazdu, skręcenia za późno lub po prostu zabłądzenia. Metodyka wyznaczamy trasę gdzieś i jedziemy tam, tylko że trochę inna trasą. Ja po prostu wsiadłem do autobusu (pierwszy dzień testów), oczywiście trasa jazdy autobusu rzadko jest najkrótszą, lub najlepszą więc do tego testu nadaje się idealnie. Wyniki możecie zobaczyć na filmie. Według mnie test został zdany, wyznaczanie nowej trasy było bardzo płynne i szybkie. Domyślnie SMM4M próbuje wrócić na poprzednią trasę przez na przykład nawrócenie, jednak po kilku metrach wyznacza nowa optymalną. Ze względu na dokładność GPS w N900 dokładność pozycji wynosiła średnio 20-30 metrów więc w tuż po zmianie wskaźnik aktualnej pozycji ubił się i skakał między nową pozycją a tą wynikającą z położenia na wyznaczonej trasie. W przypadkach bardziej subtelnej zmiany toru jazdy – jazda pasem równoległym lub nad tunelem SMM4M wyznaczał pozycje na trasie co nie zawsze odpowiadało prawdzie i skutkowało prowadzenie „alternatywną” trasą, na szczęście szybko dostosowywał się do nowej sytuacji.

Drugi film powstał już w moim mieszkaniu, następnego dnia. Stwierdziłem iż trudno będzie jeździć i kręcić jednocześnie. Film ten pokazuje jak wygląda wyznaczanie trasy na szybko, z miejsca w którym akurat jestem do najbliższego szpitala. Skorzystałem z rysika żeby moje palce nie zasłaniały za bardzo ekranu. Na początku widać też jak wygląda szukanie położenia z GPS, tu akurat trwało to chwile gdyż byłem w pokoju na parterze. W warunkach ulicznych trwa to kilka sekund i to bez wykorzystania A-GPS. Tym razem nagranie z dźwiękiem. Magda prowadzi nas przez całą trasę. Trasa dobrze dobrana 🙂

Generalnie jestem zadowolony z działania tej nawigacji. Szybko znajduje GPS nawet w pomieszczeniach zamkniętych, nie wymaga A-GPS. Mapy są cały czas załadowane a wyliczanie trasy i zmian w niej odbywa się na N900. W podróż zagraniczną nadaje się idealnie. Co prawda czasami pyta o połączenie internetowe ale tylko w ekstremalnych sytuacjach i można to zignorować i nadal korzystać z GPS. Więc jestem na TAK.

Co do minusów. Baza POI jest trochę mała. Gdy szukałem bankomatów w mojej okolicy najbliższy znalazł się w dzielnicy obok około 600 m dalej, jednak ponad połowę bliżej były dwa inne z których często korzystam i są tam już co najmniej 2 lata. Mapy też są dokładne jednak ronda które ostatnio tu wybudowano (oddane jesienią ubiegłego roku, kilkadziesiąt metrów średnicy,2-3 pasy) jeszcze nie było na nich raczej skrzyżowanie 3 ulic, jednak udało się z niego zjechać w odpowiednim momencie. Więc jestem generalnie zadowolony. W następnym poście więcej wrażeń osobistych oraz kilka rad na temat jak usprawnić SMM4M, np. korzystać z trybu pełnoekranowego.

From → maemo, nawigacja

One Comment
  1. MojaNazwa permalink

    Zgodze się – naprawde porządny program. Testuje już od kilku dni i jestem zadowolony z działania. Jedyny minus jaki wypatrzyłem to czasem niezgodnosc komunikatow glosowych z manewrem na wyswietlaczu – kazal mi skrecic na rondzie w lewo, a tak naprawde trzeba bylo jechac prosto. Numer zjazdu podal OK i na wyswietlaczu rowniez byla wlasciwa trasa, wiec nie jest to jakas niesamowicie denerwujaca wada. Druga wpadka byla taka, ze kazal mi skrecic w lewo zamiast zawrocic gdy zjechalem z wlasciwej drogi. Tak jak poprzednio – na wyswietlaczu byl pokazany wlasciwy manewr. Ogolnie jednak program na wielki plus.

Skomentuj

