Skip to content

Pierwszy wpis

30 sierpnia 2009

Witam wszystkich 🙂

To jest mój pierwszy wpis na tym  blogu, wiem że mało kto czyta pierwsze wpisy na blogu, są one zwykle najmniej interesujące i prawdopodobnie i ten wpis (w przeciwieństwie do bloga, mam nadzieje) taki będzie.

Więc na jaki temat można poczynić refleksje w pierwszym wpisie na blogu? Pewnie o jakiś nudach…

Więc ja napiszę dlaczego? Dlaczego Maemo i tablety Nokii.

Więc, nie jestem strasznym gadżeciażem, owszem lubię mieć coś fajnego ale nie dla lansu – „nie kręci mnie to”. Jestem raczej osobą bez problemową i starającą nie utrudniać sobie życia – do czego gadżeciarstwo może prowadzić. Wystarczy spojrzeć na ludzi czekających pod sklepem Appla/operatorów podczas premier iPhona. Ja bym nie stał całą noc pod sklepem całą noc żeby wydać kilkuset Euro żeby napisać o tym na blogu i zrobić sobie kilka zdjęć.  No nie dla mnie. Choć muszę przyznać iż iPhone – ostatnio (tylko ostatnio, od 3.0 a nawet 3.1) staje się coraz bardziej użyteczny. A jego największą zaletą jest bycie „cool” i AppStore – tak bo to bogactwo aplikacji przesądza o być albo nie być platformy.

Ale nie o iPhonie miało tu być. Więc dlaczego Maemo? Jakiś powód pojawi się w praktycznie każdym poście, teraz krótko:

  • normalna przeglądarka internetowa – bazująca na tym samym silniku co Firefox
  • przeglądarka z normalnym Flashe
  • Oficjalne i normalne wsparcie dla Skype
  • bogactwo aplikacji i społeczność maemo.org
  • duży ekran
  • wielozadaniowość
  • system oparty o GNU/Linuksa – mimo iż ten wpis powstaje na innym popularnym systemie z 7 w nazwie, to jednak codzienne związki z Ubuntu – nastrajają mnie znacznie lepiej. Bardziej go rozumiem.
  • i SDK działające na Ubuntu 😛 <- dzięki temu czuję się najlepiej nawet lepiej niż z Androidem.

To oczywiście nie wszystko, ale to co mi najczęściej pomaga. Tak wyglądała sytuałacja do pewnego czasu. Wraz z nadejściem N900 lista powodów urosła wykładniczo. Ale o tym już w postach…

Pozdrawiam

Ps. dlaczego? -> Bo n900 ma wszystko, po prostu bez czekania na wersje 3G,3GS czy może 3GS Snow – N900 = Python = wszystko w standardzie, od razu i działa ze sobą, a jak nie ma to napiszesz ( też w Pythonie, a nie w Objective-C 😛 )

Zapomniałbym 🙂  Tu to co kupiłem jest moje. Tak jak nie muszę włamywać się do MOJEGO samochodu by wymienić wylot powietrza tak tu nie muszę włamywać się do systemu by zainstalować grę tylko dlatego że tylko jej autor by coś na tym zarobił. Bez Jailbraka 😛

From → maemo, n900, nokia, wydarzenia

Dodaj komentarz

Skomentuj

